Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • B20 E

B20 E

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

B20 E

Inläggav Aks » 2020-07-14 08:39

Tjenare, jag har en original volvo 142 års1971 med b20e och rattautomat, som jag skulle behöva lite hjälp med.
Problemet är att den dör när man lägger i växel,
Motorn och lådan har varit ur bilen och detta fenomen uppstod nu vid återmontering
Bytt till k-kam(tror jag)
Sitter några kablar från lådan som vi inte har 100 koll på.
Verkar som att det blir ännu värre när den är varm, oerhört tacksam om nån har några tips, nu när mekaniker har kört fast
Användarvisningsbild
Aks

Re: B20 E

Inläggav Tony » 2021-06-01 20:55

automatlådan har mig veterligen enbart el-kopplingar till startspärr och backljus. Inget av detta ska kunna stänga av motorn om den redan är igång. Men jordfel och felkopplingar kan såklart ge konstiga fel. Om bränslepumpen hörs inifrån bilen kan du lyssna om det är den som slår ifrån när växel läggs i. Om du inte fått till bilen än.
Lite sent svar ursäkta :p
142GL -73, 142GL -74, Opel Omega 3000 -88
Användarvisningsbild
Tony

Återgå till Original